نوشته شده توسط : تفال سرویس

برندهای مایکروفر

آاگ ، بوش ، دوو ، جنرال الکتریک ، آدمیرال ، سامسونگ ، الجی ، بکو ، زیمنس ، باگنشت ، کنوود ، وستینگهاوس ، ایندزیت ، فریجیدر ، اسنوا ، بلومبرگ ، کن مور ، ناسیونال ، پاناسونیک ، پارس خزر ، بوتان ، فلر ، دلونگی ، لتو ، بیمکث ، عرشیا ، آریستون ، بایترون ، ویرپول ، مدیا ، گوسونیک ، گاسونیک ، بلک اندیکر ، تکا ، شارپ ، مجیک ، پاکشوما ، تکنوگاز ، مولینکس ، میله ، نف ، کندی ، سوپرا ، همیلتون ، هاردستون ، اوشن

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

تعمیر مایکروفر

نمایندگی تعمیرات مایکروفر

تعمیر مایکروفر آاگ:

برند AEG جزئی از برندهای برتر لوازم خانگی در اروپا میباشد ، در نظر داشته باشید که شرکت AEG از خدمات پس از فروش خوبی نیز برخوردار است. مایکروفر آاگ از برندهای پرطرفدار در بازار محسوب میشود که قطعات آن نیز موجود است، تعمیر مایکروفر آاگ در محل چنانچه نیاز به تست اشعه نداشته باشد امکان پذیر است ، بسیاری از تعمیرکاران مایکروفر چون الکترونیک کار نمیباشند ، هنگامیکه مشکل بردی داشته باشد آن را به قسمت الکترونیک ارجاع میدهند.

تعمیر مایکروفر بوش:

شرکت بوش شرکتی آلمانی است که توسط روبرت بوش بنیان نهاده شده است ، اولویت بوش بهبود در مصرف انرژی است. در صورت عدم نیاز به تست اشعه مایکروفر بوش در محل تعمیر میگردد.

تعمیر مایکروفر ناسیونال:

مجموعه تفال سرویس، ماکروفر ناسیونال شما را تعمیر مینماید، توجه فرمایید که تعمیرات ماکروفر ناسیونال به دلیل حساسیتی که دارد ، نباید از قطعات غیر فابریک برای تعمیرات استفاده شود ، بنابراین هنگام نیاز به تعمیرات با تعمیرگاه مجاز ماکروفر ناسیونال تماس حاصل نمایید . ماکروفر ناسیونال به دلیل طول عمر بالا و کیفیت قطعات ، در بین مردم پرطرفدار میباشد .

توجه : چنانچه به دلیل سوختن لامپ مگنتران ناسیونال ، ماکروفر ناسیونال شما غذا را گرم نمیکند تعویض لامپ مگنتران ناسیونال فابریک الزامی میباشد .

تعمیر مایکروفر دوو:

دوو در سال ۱۹۷۱ در کره تاسیس شده است ، که در بیش از ۴۰ کشور جهان موفق به فروش محصولات خود شده است ، لازم است بدانید هنگامی که شرکت کره ای دوو رو به ورشکستگی بود گروه انتخاب با رقیب سوئدی خود قصد خرید این کارخانه را داشتند که گروه انتخاب برنده این خرید شد ؛ اما به دلیل تحریم موفق به ثبت نهایی نشد.

امروزه ماکروفر دوو از لوازم اساسی و کمک حال خانه دارها شده است ، ماکروفر دوو در ایران از فروش خوبی برخوردار است.

تعمیر مایکروفر جنرال الکتریک:

جنرال الکتریک شرکتی آمریکایی است ، جنرال الکتریک در دنیا از فروش محصولات خوبی برخوردار است ، در ایران یخچال جنرال الکتریک از کیفیت و محبوبیت خاصی برخوردار است ، همچنین جزء کالاهای پرطرفدار و لاکچری محسوب میشود.

تعمیر مایکروفر آدمیرال:

آدمیرال شرکت آمریکایی میباشد که در ایران به دلیل کیفیت بالا و رضایتمندی مشتری جزء محصولات پرطرفدار است.

تعمیر مایکروفر سامسونگ:

سامسونگ شرکت کره ای میباشد که در ایران با ضمانتنامه سام سرویس ارائه میگردد و به دلیل ضمانتنامه خوب و وجود کافی قطعات از طرفدارهای زیادی برخوردار میباشد.

تعمیر مایکروفر الجی:

الجی شرکت کره ای میباشد که در ایران با ضمانتنامه گلدایران ارائه میگردد و به دلیل ضمانتنامه خوب و وجود کافی قطعات از طرفدارهای زیادی برخوردار میباشد.

تعمیر مایکروفر بکو:

بکو شرکتی اروپایی است که از کیفیت و فروش بالایی در جهان برخوردار میباشد.

تعمیر مایکروفر زیمنس:

زیمنس شرکت آلمانی و چند ملیتی است که در برلین تاسیس شده است.

تعمیر مایکروفر ویرپول:

ویرپول شرکت آمریکایی میباشد که در ایران به دلیل کیفیت بالا و رضایتمندی مشتری جزء محصولات پرطرفدار است.

تعمیر مایکروفر باکنشت:

باکنشت شرکتی اروپایی است که از کیفیت و فروش بالایی در جهان برخوردار میباشد.

تعمیر مایکروفر کنوود:

کنوود شرکتی ژاپنی است که در شهر توکیو ژاپن واقع شده است.

تعمیر مایکروفر بلومبرگ:

بلومبرگ شرکتی اروپایی است که از کیفیت و فروش بالایی در جهان برخوردار میباشد.

تعمیر مایکروفر وستینگهاوس:

شرکت وستینگهاوس یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۸۸۹ تاسیس شده و در ساخت تجهیزات برقی، رادارها ، نیروگاه‌ها و موتور هواپیما سابقه طولانی دارد.

تعمییر مایکروفر فریجیدر:

در ایران محصولات فریجیدر از محبوبیت خاصی برخوردار است و جز کالای با کیفیت خارجی و لاکچری محسوب میشود ، طبق نظر سنجی که از مشتریان در طی سالیان استفاده از محصولات فریجیدر به عمل آمده است ، رضایت خود را نسبت به کیفیت محصولات اعلام نموده اند.

تعمیر مایکروفر اسنوا:

اسنوا یک برند تولید کننده لوازم خانگی در ایران است ، اسنوا سر واژه نام اصلی شرکت ( ارکان ساختار نوین ایرانیان ) است .
این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی انتخاب است.

تعمیر مایکروفر کنمور:

کنمور شرکتی آمریکایی میباشد که از کیفییت قطعات خوبی برخوردار است.

تعمیر مایکروفر ایندزیت:

ایندزیت برند اروپایی در زمینه محصولات لوازم خانگی صادرات خود را به جهان انجام میدهد، ماکروفر ایندزیت جزء ماکروهای پر طرفدار در دنیا محسوب میشود.


مایکروفر وسیله ای چندمنظوره است. هنگامی که کاربرد و قدرت هر دکمه روی دستگاه تان را یاد گرفتید می توانید انواع مختلف غذاها را با آن طبخ کنید. دستورالعمل های طبخ با مایکروفری را که خریده اید به دقت مطالعه کنید و جزئیات کارهایی را که انجام می دهد یاد بگیرید . تا وقتی که به تمامی عملکردهای دستگاه کاملاً آشنا نشده اید احتیاط را فراموش نکنید.

تعمیر مایکروفر

در اینجا شما را با تعریف مایکروفر، انواع مختلف آن و توصیه های ایمنی برای استفاده از مایکروفر آشنا میکنیم تا برای تعمیرات مایکروفر آماده شوید.

مایکروفر چیست؟

مایکروفر یکی از لوازم خانگی است که انقلابی در آشپزخانه های مدرن بر پا کرده است. این وسیله طراحی شده است تا غذا را با استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی که اشیا را از درون گرم می کند، بپزد. این وسیله برای گرم کردن سریع غذا استفاده شده و کارهای زمان بری مانند ذوب کردن کره یا گرم کردن َآب را به سرعت انجام می دهد. برخلاف فرهای قدیمی، مایکروویو غذا را از درون می پزد نه از بیرون. مایکروفر در ابتدا در آشپزخانه های تجاری مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در اکثر خانه ها و آفیس ها از مایکروفر استفاده می شود. برای تعمیر مایکروفر خود با تعمیرگاه مجاز مایکروفر تفال سرویس تماس حاصل نمایید.

انواع مختلف مایکروفر

تعمیر مایکروفر رو میزی:

این مایکروفر اولین مایکروفری بود که به بازار وارد شد.

تعمیر مایکروفر کابینتی: 

سپس، مایکروفرهای بالای گاز و مایکروفرهای کابینتی به بازار ارائه شد. مایکروفرهای رومیزی ارزان قیمت تر بوده و حمل راحتی دارند. اما فضای با ارزش کانتر را اشغال می کنند. مزیت این مایکروفرها این است که می توانید هنگام عوض کردن خانه خود آن ها را با خود ببرید. مایکروفرهای بالای گاز و کابینتی فضای کانتر را اشغال نمی کنند اما قیمت بالاتری دارند و قابل جابجایی نیستند و همچنین شاید نیاز باشد توسط فردی متخصص نصب شوند.

مایکروفرهای کانوکشن دارای المنت گرم کننده و فن هستند که غذا را با گرما دادن بیرونی و درونی می پزد.

توصیه های ایمنی برای استفاده از مایکروفر

مایکروفر در صورتی که درش خراب است و یا به طور درست و ایمن بسته نمی شود، هرگز نباید روشن شود.

اجسام فلزی نباید در مایکروفر قرار داده شوند مگر اینکه برای استفاده در مایکروفر طراحی شده باشند.

گرم کردن مایعات در مایکروفر باید با احتیاط انجام شود و در هنگام بیرون آوردن از مایکروفر از دستکش فر استفاده شود.

مایکروفر باید به طور منظم تمیز شود و نباید در حالی که خالی است، روشن شود.

تعمیر مایکروفر

تعمیر مایکروفر تخصص میخواهد ، تعمیرکار مایکروفر نیاز به تخصص الکترونیک و مکانیک دارد ، مشکل مایکروفر شما میتواند از برد الکترونیکی باشد که برای برطرف کردن عیب مایکروفر باید تخصص الکترونیک داشت ، همچنین میتواند مشکل مکانیکی داشته باشد که باز نیاز به تخصص مربوطه دارد ، بنابراین برای حفظ کیفیت مایکروفر خود با تعمیرگاه مجاز مایکروفر تفال سرویس تماس بگیرید تا از قطعات فابریک و تعمیرکار متخصص بهره مند شوید.

انواع خدمات رسانی در این زمینه:

- تعمیر ماکروفر

- تعمیر ماکروویو

- تعمیرات مایکروفر

- نمایندگی تعمیرات ماکروفر

- نمایندگی تعمیر ماکروویو

- تعمیر ماکروفر سامسونگ

- تعمیر ماکروفر ال جی

- تعمیر ماکروفر بوتان

- تعمیر ماکروفر دلونگی

- تعمیر ماکروفر بوش

- تعمیر ماکروفر پاناسونیک

- تعمیر ماکروفر فلر

- تعمیرات ماکروفر سامسونگ

- تعمیرات ماکروفر ال جی

- تعمیرات ماکروفر دلونگی

- تعمیرات ماکروفر بوش

- تعمیرات ماکروفر پاناسونیک

- تعمیرات ماکروفر فلر

- تعمیرات ماکروفر بوتان

- تعمیر ماکروویو سامسونگ

- تعمیر ماکروویو ال جی

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

برای ورود به وب سایت، کلیک نمایید.



:: برچسب‌ها: تعمیر مایکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : تفال سرویس

مایکروویوها همانطور که به علت کاربردهایشان شناخته شده هستند، به خاطر خطراتشان نیز معروف هستند. سازمان غذا و دارو دریافته است که پخت بعضی از غذاها ممکن است با عث تجمع آکریلامید که ماده ای سرطان زاست، شود.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

به علاوه، تحقیقات دیگر پیشنهاد می کنند که مایکروویو کردن غذاها بیشتر از سرخ کردنشان تولید آکریلامید کرده و مایکروویوهای قدرتمندتر بیشتر از انواع ضعیف ان، ماده مذکور را تولید می کنند.

آب ممکن است در مایکروویو بیش از حد دارای گرما شود و به نقطه ای برسد که به شدت فوران کرده و باعث سوختگی شود. این اتفاق ممکن است زمانی که آب در ظرفی صاف و بدون ترک و خش مایکروویو شود، بیفتد. یکی دیگر از مخاطرات مایکروویو جرقه زدن اشیا فلزی در داخل آن می باشد که ممکن است منجر به آسیب رساندن به مایکروویو شود. این پدیده به علت انعکاس انرژی مایکرووویو به صورت آشفته از سطح فلز می باشد؛ 

خصوصا اشیا تیز مانند چاقو و یا اشیا فلزی نا منظم مانند فویل آلومینیومی. اجسام فلزی که شکل مناسبی داشته باشند، مانند ماهیتابه ها که پیتزای مایکروویوی در آن ها پخته می شود، انرژی مایکروویو را به سمت غذا می تابانند و باعث می شوند غذا بیشتر از حالت عادی برشته شود. در معرض پرتوهای مایکروویو قرار گرفتن به صورت مستقیم، ممکن است باعث سوختگی های جدی شود. به همین دلیل است که مکانیزم ایمنی بسته ماندن در مایکروویو هنگامی که غذا در حال پختن است، طراحی شده است. برخی ظروف پلاستیکی ممکن است در مایکروویو ذوب شوند.

در هر حال خطراتی نیز برای مایکروویو ذکر می شود که یا حقیقت ندارند و یا اتفاق افتادن آن ها به شدت نادر است. برای مثال، خطراتی که برای کسانی که در قلبشان از باتری استفاده می کنند، به علت تنظیمات و محدود شدن تابش مایکروویوها از بین رفته است؛ ضمن این که باتری های جدید طوری طراحی شده اند که محافظی در برابر چنین تابش هایی داشته باشند.

جراحت های حاصل از تابش مایکروویو به علت امکانات ایمنی مایکروویوهای جدید تقریبا غیر ممکن است و بر خلاف گفته شایعه سازان، هیچ اشعه هسته ای توسط این دستگاه تولید نمی شود.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

جهت ورود به وب سایت، اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات مایکروویو ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : تفال سرویس

ماکروفر امواج الکترومغناطیس را با فرکانس 24/2 گیگاهرتز و طول موج 2/12 سانتی متر به درون غذا می فرستد. این کار باعث می شود مولکول های آب در غذا به لرزش در آمده و در نتیجه اصطکاک مولکول های با هم، گرما ایجاد شود.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

به این طریق غذا در ماکروفر از درون می پزد و به همین خاطر است که غذاهای یخ زده و یا خشک (مانند برنج) به خوبی در ماکروفر نمی پزند. رطوبت حاصل از یخ زدگی و غذاهایی که فاقد  رطوبت هستند، به پرتوهای ماکروفر پاسخ سریع و یکنواخت نمی دهند. برای حصول اطمینان از اینکه غذا یکنواخت می پزد، ماکروفرهای دارای یک صفحه چرخان هستند تا غذا را در هنگام پخت بچرخاند. ماکروفر حاصل یک اکتشاف تصادفی توسط دکتر پرسی لبارون اسپنسر ، یک خودآموز مهندسی الکترونیک که در شرکت رایتئون کار می کرد، می باشد.

در سال 1946، در حالی که او بر لوله های خلا مگنترون، برای بهبود تکنولوژی رادارر کار می کرد، در طول یک لوله خلا قدم می زد که متوجه شد شکلاتی که در جیبش بوده است، ذوب شده است. او فهمید که امواج میکرو که از لوله های خلا ساطع می شوند، قابلیت پخت غذا را دارند و برای امتحان این نظریه دانه ذرت را در مکان مشابه قرار داد. نتیجه آزمایش او اولین پاپ کورن درست شده با ماکروفر در دنیا بود. در سال 1947، شرکت رایتئون اولین ماکروفر در دنیا را که وزنی بالای 750 پوند و ارتفاعی به اندازه 5 فوت داشت، به قیمت 2000 دلار تولید کرد که تنها در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شد.

رایتئون در سال 1952 اجازه استفاده از تکنولوژی ماکروفر را به شرکت تاپان استوو ، داد اما اولین ماکروفر این شرکت که در سال 1955 به بازار آمد، قیمتی حدود 1000 دلار داشت که بازار را از رایتئون ربود. سپس رایتئون شرکت آمانا ، را در سال 1965 خرید که در سال 1967 ماکروفری تولید کرد که قیمت آن 600 دلار بود؛ که البته هنوز برای استفاده خانگی بالا بود. در ابتدا ماکروفر در ژاپن محبوب تر از امریکا بود. اما تا سال 1975 مردم امریکا به استفاده از ماکروفر رغبت بیشتری نشان دادند به این دلیل که می توانستند اجاق گازهایشان را بفروشند. تا سال 1976 ماکروفری که در خانه 52 میلیون امریکایی وجود داشت، از ماشین ظرفشویی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

جهت ورود به وب سایت، اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات تخصصی ماکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : تفال سرویس

تعمیر ماکروفر، تعمیر مایکروویو، تعمیر سولاردام

تفال سرویس با بیش از 25 سال تجربه و دارای متخصصان متعهد، کارآمد و آموزش دیده مفتخر است، تعمیرات انواع ماکروفر، مایکروفر، مایکروویو و سولاردام را در محل انجام دهد.

مراحل از تماس تا رفع عیب ماکروفر ( عیب یابی مایکروفر )

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.

1- ابتدا با تفال سرویس تعمیرگاه و نمایندگی مجاز مایکروفر تماس حاصل فرمایید.

2- ابتدا سعی میکنیم با مشاوره رایگان، عیب های جزئی را بدون ارسال تکنسین در محل، رفع کنیم.

3- در صورتی که نیاز به ارسال متخصص باشد، راهنمایی لازم ارائه میشود.

4- در اکثر موارد تعمیرات مایکروفر شما در همان محل انجام میگردد، در غیر این صورت چنانچه نیاز به تعمیر برد الکترونیکی یا تعویض قطعات خاص و یا تست اشعه باشد به تعمیرگاه مجهز تفال سرویس حمل شده و سپس بعد از تعمیر فورا به شما تحویل داده میشود.

ماکروفر

توجه توجه : چنانچه خودتان قصد تحویل ماکروفر به کارگاه بابت تعمیرات را داشتید میتوانید با هماهنگی تشریف بیارید.

عیب یابی مایکروویو

سوالات متداولی که برای مشتریان محترم مجموعه تفال سرویس در رابطه با تعمیرات مایکروفر به وجود آمده به شرح زیر میباشد:

- چرا مراحل گرم شدن غذا در مایکروفر درست انجام نمیشود؟

- چرا ماکروفر جرقه میزند؟

- چرا سینی داخل مایکروفر نمیچرخد؟

- چرا مایکروفر روشن نمیشود؟

-  چرا دکمه های دیجیتالی صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟

- چرا گریل ماکروفر کار نمیکند؟

- چرا درب ماکروفر باز نمیشود؟

ما سعی نمودیم در آموزش تعمیرات مایکروویو موارد زیر را تحت پوشش قرار دهیم و به دلیل خرابی آنها بپردازیم .

 - چرا صفحه لمسی ماکروفر کار نمی کند؟

 - چرا ماکروفر صدا میدهد؟

 - چرا ماکروفر خاموش نمی شود؟

 - چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟

 - چرا ماکروفر روشن نمی شود؟

 - چرا صفحه چرخان ماکروفر نمی چرخد؟

 - چرا در ماکروفر به درستی بسته نمی شود؟

 - در ماکروفر قفل شده و باز نمی شود!

 - مشکلات متفرقه و بدون علامت ماکروفر چیست و راه حل برطرف کردن آن به چه صورت است؟

هزینه تعمیر ماکروفر
تفال سرویس در راستای رضایتمندی مشتری مفتخر است هزینه تعمیرات ماکروفر را به صورت کامل شفاف سازی نماید، هزینه تعویض لامپ مگنتران، هزینه تعویض ترانس های ولتاژ و ... هزینه کلیه خدمات ماکروفر به صورت کامل شفاف سازی شده است.

اجزای مایکروفر:

۱. المنت گریل

۲. المنت فنری گریل

۳. دیود ولتاژ بالا

۴. خازن ولتاژ بالا

۵. فیوز ولتاژ بالا

۶. ترانس ولتاژ بالا

۷. المنت کانوکشن

۸. موتور فن کانوکشن

۹. موتور فن خنک کننده

۱۰. مگنترون

۱۱. موتور سینی گردان

۱۲. ترانس تغذیه

۱۳. برد فیلتر

۱۴. برد کنترل کباب پز

۱۵. برد فرمان

۱۶. مجموعه میکروسوئیچ ها

۱۷. لامپ روشنایی

یکی از اصلی ترین قطعات ماکروفر که وظیفه آن گرم کردن غذا است، لامپ مگنترون میباشد.

نام مگنترون یا معادل فارسی آن " لامپ امواج " از دو کلمه مگنت ( آهنربا ) یا مغناطیس و الکترون گرفته شده است.

طرز کار لامپ مگنترون

ترکیبی از شلیک الکترون و میدان مغناطیسی با فرکانس بالا ، قطبهای مثبت و منفی موجود در داخل مواد غذایی را تغییر داده و باعث گرم شدن آن میشود.

تاریخچه لامپ مگنترون

نخستین مگنترون توسط آلبرت هال در سال ۱۹۲۰ ساخته شد ، اما این لامپ مگنترون قادر به تولید امواج فرکانس بالا نبود و مورد پذیرش مردم قرار نگرفت، اما در سالهای بعد توسط انگلیسی ها تولید لامپ مگنترون صورت گرفت.

انواع لامپ مگنترون

لامپ مگنترون ماکروفر، انواع مختلفی دارد ولی با یک وجه مشترک؛ و آن اینکه، در تمام لامپ های مگنترون برهم کنش که اشعه با یک میدان مغناطیسی در داخل روکش خلاء شیشه ای یا فلزی را داریم.

نکاتی آموزنده از ماکروفر

 - از ظروف فلزی در مایکروفر استفاده نکنید ؛از ظروف چینی شفاف و بدون حاشیه براق استفاده نمایید.

 - برای جلوگیری از خشک شدن غذا ظروف را با درپوش بگذارید.

 - تفاوت مایکروفر و مایکروویو در نوع امواجشان می باشد.

 - مایکروفر نسبت به دستگاههای دیگر از دست دادن ویتامینهای مواد غذایی آن کمتر است.

 - به یاد داشته باشیم مقدار کم امواج مایکروویو برای ما ضرری ندارد ولی امواج تلفن ، ماهواره و… برای ما مضر میباشد.

 - غذاهای متراکم را با مدت زمان بیشتر و با قدرت کمتر بپزید.

 - دقت کنید که منافذ خروجی گرمای مایکروویو را نپوشانید تا به دستگاه آسیب نرسد.

علت گرم نکردن مایکروفر

لامپ مگنترون

هنگامیکه ماکروفر شما گرم نمیکند یکی از دلایل اصلی آن میتواند لامپ مگنترون باشد، توجه فرمایید لامپ مگنترون در مدلهای مختلف با پایه های مختلف در بازار موجود می باشد ، همچنین لامپ مگنترون مایکروفر معمولی با اینورتور متفاوت میباشد.

دیود یا خازن مایکروفر

دیود: دیود قطعه ای است که با تحمل ولتاژ بالا تا ۲۰۰۰۰ ولت و با ترکیب خازن و سیم پیچ ترانس یک مدار نوسانگر ایجاد میکند.

خازن: خازن قطعه ای است که با ظرفیت ۵ – ۶ میکروفاراد و AC که با شارژ و دشارژ خود ولتاژ القای را به ترانس وارد میکنند.

بنابراین با خراب شدن هرکدام از این قطعات منجر به عدم گرما در مایکروفر میشود.

برد الکترونیکی ماکروفر

برد الکترونیکی مایکروفر

تعمیر برد مایکروفر

در گذشته مایکروفرها مکانیکی بوده و هیچ برد الکترونیکی در آنها وجود نداشته است. به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و سوق پیدا کردن بازار به سمت مدارهای الکتریکی، مایکروفرهایی تولید شد که جهت راه اندازی ؛ از بردهای الکترونیکی استفاده نمودند ، بنابراین در این مایکروفرها هنگام اختلال در برق یا سوختن قطعه ای از برد الکترونیکی مایکروفر منجر به کار نکردن مایکروفر و یا گرم نکردن غذا میشود .

فیوز مایکروفر

فیوز ماکروفر به مانند محافظ عمل میکند و در صورت سوختن آن باعث عدم گرما در مایکروفر میشود .

ترانس های ولتاژ ماکروفر

ترانس های ولتاژ یک ترانس افزاینده میباشد که جریان الکتریسته ۲۲۰ ولت ورودی را دریافت و به ولتاژ خروجی حدود ۲۰۰۰۰ ولت تبدیل میکند .

پس قابل ذکر است در صورتیکه به مشکل بر بخورد باعث عدم گرم کردن در مایکروفر میشود .

علت جرقه زدن مایکروفر

دقت نمایید هنگامیکه مایکروفر شما جرقه میزند میتواند از موارد زیر باشد .

۱ – امکان دارد لامپ مگنترون مایکروفر مشکل داشته باشد .

۲ – امکان دارد فلزی داخل دستگاه باشد .

توجه : دقت فرمایید هنگام استفاده از ماکروفر از فلز استفاده ننمایید .

۳ – امکان دارد صفحه میکا ( ورق نسوز ) نیاز به تعویض داشته باشد .

نکات مهم هنگاه خرید مایکروفر

1- در نظر داشته باشیم مایکروفرهای توکار ، فر داخل کابینت ، مایکروفرهای معمولی ، مایکروویو و سولاردام در بازار موجود میباشد .

2- مورد مهم هنگام خرید مایکروفر قیمت آن میباشد که مایکروفر رومیزی معمولی از همه ارزانتر میباشد .

3- مورد دیگر اینکه به چه قدرتی نیاز داریم ، قدرت ماکروفر با وات اندازه گرفته میشود ،  اگر برای پخت مواد غذایی با حجم بالا از ماکروفر استفاده میکنید به ماکروفر پر قدرتی احتیاج دارید . بیشترین قدرت ماکروفر ۶۰۰ وات ودر بعضی موارد ۱۴۰۰ وات میباشد .

4- اندازه مایکروفر نسبت به فضایی که میگیرد و حجم استفاده شما هم مهم میباشد .

5- ماکروفری که میخرید باید بتواند غذا بپزد ، یخ ها را آب کند ، و غذاهای داخل یخچال را گرم کند .

6- سرانجام به سایر عملکردهایی که ممکن است از ماکروفر خود انتظار داشته باشید، فکر کنید ؛ بیشتر ماکروفرهای تازه صفحه چرخانی دارند که ماده غذایی را می چرخاند و سبب پخت یکنواخت آن می گردد . مدل های تازهتر المنتی دارند که سبب طلایی و ترد شدن روی غذای پخته شده می شوند. برائ بعضی ها هم مهم است که ماکروفرشان حالت مخصوص پاپ کورن داشته باشد که تنها با فشار یک دکمه بتوانند پاپ کورن درست کنند .

از مایکروفر بیشتر بدانید

دانستنیهایی مفید و کارا از مایکروفر برای خانه دارها ( از مایکروفر بیشتر بدانید )،

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :

- در روز چند بار میتوانیم از مایکروفر استفاده نماییم ؟

- روش استفاده تخم مرغ در مایکروفر چگونه است ؟

- آیا میتوان از سبزیجات و میوه جات در مایکروفر استفاده نمود ؟

- گوشتهایی که بافت نرم دارند به مانند میگو و ماهی را چگونه میتوان در مایکروفر پخت ؟

توصیه هایی آموزنده و پزشکی درباره ماکروفر

بسیاری از مردم هنگام استفاده از ماکروفر دغدغه هایی دارند!

 - آیا مایکروفر سرطان زا میباشد؟

 - اشعه مایکروفر خطرناک است؟

 - استفاده مایکروفر تا چه میزان برای سلامتی ما مضر است آیا میتوان از مایکروفر در طول روز به دفعات استفاده کرد ؟

 - مایکروفر چگونه غذاها را میپزد ؟

 - به جای مایکروفر از چه دستگاه هایی میتوان استفاده کرد ؟

تفاوت مایکروفر، مایکروویو، فرگاز، سولاردام در پخت غذا چه میباشد؟

سوالات متداولی که ذهن بیشتر مشتریان را درباره (تفاوت مایکروفر، مایکروویو، سولاردام، فر برقی، فر هالوژنی و گازها ) درگیر نموده به شرح زیر میباشد:

فر بهتر است یا مایکروفر ؟

مایکروویو بهتر است یا مایکروفر ؟

مایکروفر بهتر است یا سولاردام ؟

تفاوت فر برقی با سولاردام ؟

مضرات و فوائد هر کدام ؟

تفاوت مایکروفر با مایکروویو ؟

راهنمای خرید ماکروفر

سه طراحی اصلی برای ساخت مایکروفر وجود دارد که موقع خرید باید به آنها توجه کنید؛ ماکروفرهای توکار که داخل دیوار یا کابینت جاسازی می شوند بنابراین در آن هم تراز سطح دیوار یا کابینت قرار می گیرد. نوع دیگر آنهایی می باشند که روی فر موجود یا فر داخل کابینت کار گذاشته می شوند و آخری هم همان ماکروفرهای معمولی می باشند که یک دستگاه جداگانه است که می توانید آن را روی کابینت، میز یا هر جای دیگری که بخواهید قرار بدهید.

لطفا جهت تعمیر ماکروفر خود، با تفال سرویس تماس بگیرید!

تعمیرات تخصصی انواع مایکروویو و سولاردام برندهای دیگر و سرویس دوره ای و تست اشعه با مجوز رسمی از سازمان انرژی اتمی ایران

جهت تعمیرات تخصصی ماکروفر در غرب و شمال تهران با شعبه سعادت آباد، تلفن 02122145135 و در مرکز و جنوب و شرق تهران با شعبه مرکزی، تلفن 02166436070 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تعمیر ماکروفر ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()